HONBU DOJO-SAMLINGEN 2023 I LURA KARATEKLUBB

Publisert: 12. februar 2023

Første helgen i februar er det tradisjonen tro Honbu Dojo-samling i Lura Karateklubb. Denne gangen hadde sjefsinstruktør Larsen sensei også invitert Taniyama sensei, instruktør fra JKA HQ i Tokyo. Dette ble en veldig fin og god samling med høy kvalitet på treningen og med den sist oppdaterte standardiseringen fra Japan.

Fredag ble det fokusert på Shobu Ippon-konkurransereglementet, med både undervisning og trening på å dømme. Lørdag og søndag ble det gjennomgang av både kihon og Jugokataene.

Larsen sensei og Taniyama sensei byttet på å ha instruksjonen, og svarte på eventuelle spørsmål fra deltakerne. Det
ble mange gode og fruktbare diskusjoner rundt detaljer fra kataene som ble grundig forklart og gjennomgått.

Under denne samlingen kunne man i år ta internasjonale lisenser opp til B dommer, C gradering  og B instruktør. Flere av deltakerne fra ulike klubber benyttet seg av den fantastiske muligheten når vi først hadde storfint besøk fra JKA HQ.  Teorien ble gjennomført på lørdagen og den praktiske testen på søndag. Det var en tøff praktisk prøve, men alle kom seg igjennom og besto. Gratulerer til alle sammen!

Vi vil igjen takke Larsen Sensei for en fantastisk Honbu Dojo-samling. Han legger ned en enorm innsats, med stor kunnskapsformidling i tillegg til respekten han alltid  viser alle oss deltakerne.

Oss!