NKA LANDSLAG

De beste konkurranseutøverne får tilbud om å delta på NKA sitt landslag. Landslagsutøverne deltar på både internasjonale og nasjonale stevner fastsatt av landslagsledelsen.

De beste konkurranseutøverne i organisasjonen får tilbud om å delta på NKA sitt landslag. Landslagsutøverne deltar på både internasjonale og nasjonale stevner fastsatt av landslagsledelsen.

Det holdes faste landslagssamlinger gjennom året, samt egne treninger for utøverne ved andre arrangementer. Se kurs og aktivitetsplan for nærmere oversikt.

Utøvere i landslagsstammen og kandidater/rekrutter vurderes fortløpende av landslagssjef og landslagsledelsen. Dersom det er nødvendig holdes det egne uttak til landslagsstammen.

Ved plass i landslagsstammen forplikter utøver og hens klubb å følge eventuelle treningsopplegg fra landslagsledelsen.

Ved plass i landslagsstammen forplikter utøver og hens klubb å følge eventuelle treningsopplegg gitt fra landslagsledelsen. Det er forventet at utøveren er måteholden til røyk, snus og alkohol og ellers går foran som et godt eksempel.

LANDSLAGSSTAMMEN 2024 - 2025

Junior jenter tom 20 år:

Junior gutter tom 20 år:

Senior kvinner fom 21 år:

Senior herrer fom 21 år:

LANDSLAGSLEDELSEN

Landslagssjefen er utpekt av sjefsinstruktør og teknisk komite (TK) i Norwegian Karate Association. Landslagssjefen har vervet i en 3 års periode som eventuelt fornyes av TK ved avtalens utløp .  Landslagssjef  velger selv sin assistent i sin periode innenfor de rammene som til enhver tid er gjeldende i organisasjonen.

Landslagssjef:  Kenneth Sundvor, 5. dan JKA